מעגלי שיח – עידו נורדמן, ג’1

מעגלי שיח – עידו נורדמן, ג’1

תלמידי כיתה ג קיימו מעגלי שיח בכיתות האם.
בכל כיתה התלמידים חולקו לשמונה קבוצות. בכל קבוצה ישבו ארבעה ילדים, שאחד מהם שימש כראש קבוצה. תפקידו של ראש הקבוצה היה לקיים את הדיון ולשאול את הקבוצות המתחלפות שאלות בנושאים כמו: האווירה הלימודית בכיתה, היחס למורים ולתלמידים, קבוצות וואטסאפ, שיימינג (העלבה ברשת), שרינג (שיתוף שנועד לפגוע בחברים) ועוד. התמקדנו בשאלות שמטרתן להבהיר מדוע התנהגויות מסוימות פסולות, ומה אנו יכולים לעשות כדי להימנע מהן. אני התמניתי לראש קבוצה, ובקבוצה שהנחיתי שוחחנו על האלימות בכיתה ועל הגורמים להתפרצותה. חשבנו על פתרונות כיצד להימנע מאלימות. נהניתי מאוד מהפעילות, ובמיוחד מהתשובות של התלמידים בכיתה.