בתחילת הפעילות התקיימה הרצאה בנושא אלכוהול, עישון ומסכים. לאחר ההרצאה המרתקת, השתתפנו בפעילות של בחירת משפט שהתחברנו אליו או חשנו התנגדות. בחרתי את המשפט: “נמאס לי מהחפירות של המבוגרים” וצירפתי את המשפט: “אם חברים שלי מעשנים, אני לא!”, וזאת משום שהמבוגרים תמיד שואלים: ‘אם החברים שלך שותים או מעשנים, מה את תעשי?’ אני בוחרת לא לעשן או לשתות, כי כך אני בוחרת ולא נגררת.
בסיום הפעילות היתה הצגה לימודית של כל מיני מצבים בחיים. ההדגמות למצבים היו גם על מסכים. למשל, ילד שחוזר הביתה וקיבל משימה לימודית אבל בוחר לשבת ולשחק כל הזמן מול המסך.
אח”כ נערכה פעילות סיכום יום בסמינר. למדתי הרבה דברים חדשים והיה לי מעניין מאוד.
