הפעם, קצר בעל-חלל!
בכיתה ז’2 ישנו הפרויקט “תעשיידע חלל” , שעוסק בלמידה כללית ומקיפה על החלל, מהו סדר היום בחלל, וכדומה.
מטרתו הסופית של הפרויקט היא לשלוח חללית לא מאוישת ישראלית לירח, מעשה מסעיר וחדשני שלא נעשה בעבר.
במסגרת הפרויקט התלמידים צופים בסרטונים על סדר היום בחלל, בונים פרויקטים חלליים ומנהלים דיונים מסעירים.
ראיינתי שני בנות מכיתתי שנמצאות בפרויקט.
שאלה: האם הפרויקט מעניין אתכן?
תשובה: מאוד! החלל, המסע לחלל, חיי היום של אסטרונאוטים וכדומה הם נושאים שעניינו אותנו מאז ומתמיד!
שאלה: איזה דברים חדשים למדתן מהפרויקט?
תשובה: למדנו הרבה על יחסי כוח הכבידה בחלל, על האופן שבו בנויה ומתוחזקת חללית,
למדנו על השמש והירח, ועל המסלולים הלווייניים מסביב לכדור הארץ.
ועכשיו: חידון!
יותר חכמים מהמרצים של “תעשיידע”? תוכיחו!
הנה חמש שאלות מעניינות על החלל!
התשובות יופיעו בסוף הכתבה.
א. באיזו יחידת זמן משתמשים כדי למדוד את המרחק בין כדור הארץ לשמש?
ב. מהי מעבורת חלל ומה עושים בה?
ג. למה עצמים מרחפים בחלל?
ד. כמה זמן לוקח ללמוד להיות אסטרונאוט?
ה. ולבסוף, האם פלוטו הוא כוכב לכת?
כמה מילים לסיום:
לא רק כיתה ז’2 עושה כיף חיים עם תעשיידע,
אלא גם כיתה ז’1, שמשתתפת בפרויקט על אנרגיה, שבמסגרתו הם לומדים על השימושים באנרגיה, סוגי אנרגיה שונים ומבצעים פעילויות כיפיות כמו בניית עיר מקשים ועוד המון הפתעות!
מקנאים?
ובכן זה היה ה”קצרצר” להיום, נתראה בפעם הבאה!
תשובות לחידון:
א. שנות אור.
ב. מעבורת חלל היא תחנת מחקר ולוויינים , ואסטרונאוטים משווים בה נתונים שגילו במהלך סיורם עם החללית.
ג. עצמים מרחפים בחלל כי אין שם כוח משיכה.
ד. לוקח שלוש שנים ללמוד להיות אסטרונאוט.
ה. לא.
להתראות