בשכבת כיתות ה התקיים פרויקט מיוחד בהנחיית המורות שמרית ורותם.
התלמידים התבקשו להמציא מנה יצירתית במיוחד תוך שימוש ברשימת מצרכים שניתנה להם מראש.
המטרה הייתה לקיים פעילות שתשכלל מיומנויות של שיתוף פעולה, יצירתיות, מודעות לאסתטיקה, סבלנות ויכולת להפסיד בכבוד תוך כדי קבלת תחושת הנאה מהדרך, זאת לצד מיומנויות יותר “טכניות” של שימוש נכון בתקציב והקצאה נכונה של משאבים וזמן.
הפרויקט כולל שלושה שלבים:
1) התלמידים נדרשו להתחלק לקבוצות, וקיבלו ניקוד עבור קיום שיתוף פעולה בין חברי הקבוצה, שמירה על הסדר והקשבה בעת הצגת תוצרים של קבוצות אחרות ורמת אסתטיקה של המנה. בנוסף, ניתנו נקודות בונוס לתלמידים שהשתתפו בקבוצה שאינה מקיימת קשר חברי שוטף במהלך היומיום.
2) המורות – שמרית ורותם הכינו מנות והתלמידים חוו חוויה של שיפוט והערכה באמצעות ניקוד שניתן על אסתטיקה וטעם. רותם ניצחה!
באותה הזדמנות גם הם הכינו מאכלי עדות בבית והציגו את המנות שהביאו ואת הקשר של המנה לעדה.
היה הרבה אוכל טעים ומשמין!
3) בשלב הבא התלמידים יקבלו 55 ש”ח לקבוצה כדי לקנות מוצרים בסכום שהוקצב. יצאו לקניות בסופר לאחר שיבצעו סקר שוק מקדים לראות איך ליצור מנה טובה במינימום הוצאות.
הפעם הם יכינו את המנות בבית הספר כאשר השופטים (הורים מבית הספר) יעברו וייתנו להם ניקוד על עבודה תוך כדי שיתוף פעולה, ניקיון, סדר, התחשבות באחר וכמובן שקט וסבלנות כאשר הקבוצות האחרות מציגות לשופטים את המנות שלהן בזמן הטעימות והשיפוט.
במקביל לפרויקט, התלמידים זכו להרצאות בנושא קונדיטוריות ובנושא תזונה, הקשורות לפעילויות בכל השלבים.
כך בצד ההנאה מתקיימת למידה חשובה לחיים!