כולנו מכירים את המשחק הלימודי “עשר אצבעות”, אנו משחקים בו באופן יום יומי. המשחק נכנס לשגרתנו בתקופה האחרונה ומאז אנו לומדים חשבון תוך כדי משחק. משחק זה עוזר לנו להתכונן למבחנים ולתרגל חומר.
אך מה עומד מאחורי המשחק הפופלרי שכולנו מכירים?
הנה 10 עובדות על “עשר אצבעות”:
- התוכנה פותחה על ידי חברת “Matific”, חברה ישראלית, שהוקמה בשנת 2012.
- מטרת החברה הייתה לפתח משחקים במתמטיקה ובמדע לילדי הגן ובתי הספר.
- צוות הפיתוח כלל מתמטיקאים ומדענים, ובראשם פרופ’ רז קופרמן, מתמטיקאי ומומחה להוראת מתמטיקה, ופרופ’ שמעון שוקן, מדען מחשב ומומחה לפיתוח מערכות למידה.
- בישראל “עשר אצבעות” הוכנסה לתוכנית הלימודים בשנת 2015.
- כיום היא פועלת בכרבע מבתי הספר בישראל.
- החברה ומוצריה זכו להצלחה רבה גם מחוץ לישראל – כיום התוכנה נמצאת בשימוש בלמעלה מארבעים מדינות ושלושים שפות! החברה מעסיקה כמאה עובדים בישראל, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, ואוסטרליה.
- שיטת הלימוד מבוססת על חקר מודרך, גילוי עצמי, עידוד דרכי פתרון שונות, והתאמה אישית לרמת התלמיד.
- בכל מדינה, התוכנה מותאמת לתוכנית הלימודים המקומית, ולתוכן העניינים של ספרי לימוד פופולריים למתמטיקה.
- התוכנה קיימת בשתי גרסאות: גרסת בית ספר, המופצת בארץ תחת השם ״עשר אצבעות״ ומיועדת לתלמידים ומורים, וגרסת בית, המופצת תחת השם ״הפיקסלונים״ ומיועדת לילדים והורים.
- התוכנה זכתה בפרס ה-Codie היוקרתי (2016 ו- 2017), הנחשב ל”אוסקר” של התעשייה, וזוכה לחוות דעת מעולות.