מאסטר שף כיתות א’ – רומי אסף ונוגה גינזבורג, ו’2

מאסטר שף כיתות א’ – רומי אסף ונוגה גינזבורג, ו’2

לפני כשבועיים מחנכת כיתתנו (שמרית) ואוסנת מחנכת כיתה א2 , החליטו לקיים פעילות במתכונת התוכנית מאסטר שף.
הרעיון שעמד מאחורי הפעילות הוא שתלמידי כיתה ו2 יארגנו את הפעילות. בהחלטה משותפת עם
המורות, החלטנו על שתי תחנות קינוחים שילדי כיתות א׳ והחונכים שלהם יכינו יחד. בתחנה הראשונה,
״כדורי שוקולד״ על תחנה זו ניצחו נוגה גינזבורג ורומי קופילוב ובתחנה השנייה עמלו על ״עוגת
ביסקווטים״ אישית בניצוחן של ליה ולורין. את ניהול הפרוייקט ותיכננו ביצעו אופק נקש ושיר מונוסוביץ
אשר חילקה את כיתה א2 ואת כיתתנו לקבוצות- כל חניך עם החונך שלו.
מעבר לבחירת המתכונים , ביצענו חישוב לגבי כמויות המצרכים הנדרשים ואת אלה העברנו לאישור
אוסנת שדאגה לספק לנו את כל המצרכים הנדרשים. בכדי להפוך את האירוע לחוויה כיפית, הכנו
שלטים צבעוניים ומושכים כך שתלמידי כיתות א יותר בקלות להתאהב בפעילות. ביום הפעילות
שנקבע, אירגנו את הסטודיו, מיקמנו שני שולחנות בצדדים שונים, הדבקנו עליהם את השלטים וסידרנו
את המרכיבים הדרושים לתחנות על השולחן. במהלך השעתיים שהוקצבו לנו לקיום הפעילות המבנה
החלטנו התחנות החלטנו שיתווספו שתי תחנות לימוד שאותן תנחה אוסנת, בתחנה הראשונה, כדורי
שוקולד חילקנו לכל החונכים והחניכים שהיו בקבוצה קערה קטנה ושתי ביסקווטים, כל ילד פורר את
הביסקווטים אל תוך הקערה והוסיף כף שוקולית, לאחר מכן הילדים הוסיפו שוקולד מומס ועירבבו כך
יצאה להם בלילה של כדורי שוקולד, הילדים כדררו ושמו במגש.

למרות שהפעילות הייתה מתוכננת מאוד עברנו קשיים רבים לדוגמא חוסר במרכיבים, כמויות
המצרכים שקיבלנו לא היו מדויקות ולכן הייתה לנו בעיה של כמויות, הפחתנו את כמויות הביסקווטים
ולפעמים גם את כמות השוקולד. קושי נוסף שנתקלנו בו זה שלפני התחנות לא ניסינו את המתכון כך
שבסבב הראשון לא ידענו איך להתחיל, התחלנו לפי המתכון ניסינו לשלב צחוק וכיף לאחר שסיימנו
לערבב את הבלילה גילינו שהבלילה לא הפכה לבצקית כלומר אי אפשר ליצור ממנה כדורים, אני ורומי
החלטנו לערבב את כל הקערות של הבלילה יחד ולאחד אותן לבלילה אחת, לשנו את הבלילה והוספנו
שוקולד, לאחר מכן חילקנו את הבלילה לעשרה כדורים שווים וכך כל חניך והחונך שלו יצרו יחד ארבעה
כדורים.
גם בתחנה של עוגת הביסקווטים נתקלו בבעיות, הקושי הראשון לא כל החומרים הדרושים הספיקו
לשתי הקבוצות ולכן, היינו צריכים להפחית לכל ילד את הכמות שתכננו מהתחלה. קושי נוסף שעברנו
הוא שבשתי התחנות היו צריכים שוקולד מומס. אך, בסטודיו בו תכננו לבצע את התחנות, לא היה
מיקרוגל. ולכן, כל סבב של תחנות אחד מהמארגנים היה צריך לעלות להמיס שוקולד.

למרות כל הקשיים והבעיות, נהנינו מאוד, שימח מאוד לראות את שכבת א נהנית ומרוצה.