תלמידי כיתה ה מפעילים את התלמידים הצעירים בהפנינג פעילות זה”ב
בחודש מרץ התקיימה פעילות זה”ב (זהירות בדרכים) בהנחיית המורה רותם. כיתות ה הפעילו את הצעירים בשלל תחנות בנושא בטיחות בדרכים.
תלמידי כיתה ה1 מספרים על הפעילות.
יהלי לוי: “נושא זהירות בדרכים הוא נושא חשוב מפני שילדים צעירים מתקשים לחצות כביש, ואנחנו הגדולים רוצים להכין אותם ולעזור להם לקבל ידע בנושא. לצורך הפעילות הכנו תחנות שונות כמו מעבר חצייה מבולבל ומצגות. לא פשוט ללמד וצריך הרבה אומץ ותעוזה, אבל העבודה הקשה משתלמת והתוצאה נפלאה. התחנות פעלו כהלכה והמצגות המחישו את חשיבות הבטיחות בדרכים. אהבתי את תחנת חוש המישוש, שהדגימה את הקושי של העיוורים לחצות כביש. לסיכום, הפעילות הייתה מוצלחת. שמחתי לקחת חלק פעיל בתחנות, ואני בטוח שרבים מחבריי יזדהו עם הרגשתי זו”.
ירון בירנבוים: “העברתי פעילות זה”ב עם חבריי רוי וגל. הצגנו לתלמידי א2 מצגת שהכנו, והפעלנו אותם ביצירה שקשורה לנושא זה”ב. באופן אישי, נהניתי ללמד את אחי הקטן. הילדים התנהגו יפה, הקשיבו לכל מילה וזיהו את רוב הכללים. היה מצחיק וקצת מלחיץ ‘להיכנס לנעליים’ של מורה. כשסיימנו עברנו במהירות לחצר כדי להפעיל תחנת באולינג. לסיכום, הייתה לי חוויה שלא אשכח”.
גל לוי: “אני רוצה לספר לכם על שיעור זה”ב שהעברתי לכיתה א2. כשהמורה רותם הציעה לנו להכין פעילות, מיד התנדבתי. אני אוהב לדבר על נושאים חשובים עם ילדים שזקוקים להכוונה. בהתחלה חשבנו על מבנה השיעור, כתבנו כללים לחצייה בטוחה והכנו דפים ליצירה. את הכללים העברנו למצגת. בנוסף, הכנו מעבר חצייה כדי להדגים איך חוצים בבטחה. בתחילת השיעור נלחצנו כי זו הייתה הפעם הראשונה שלנו שלימדנו תלמידים בכיתה. כשהצגנו את הסרטון, התלמידים הצעירים היו שקטים ומרוכזים וידעו את כל הכללים. בחלק של ההדגמה כל התלמידים רצו להשתתף, דבר שגזל זמן רב. בפעילות היצירה ראיתי שהילדים עשו עבודות יפות מאוד. בסוף הפעילות הכנו שרשרת מכל היצירות. כשהשיעור בכיתה הסתיים, מיהרנו לצאת לחצר להפעיל תחנה (מזל שגם דני היה שם…). נהנינו מאוד להעביר את הפעילות.